15 kwietnia 2016 Olcha Sosnowa 0Comment

Od czasu do czasu, u każdego, woń z ust jest… problematyczna. Nieświeży oddech? To może być przeziębienie, czosnek albo jakieś inne jedzenie wywołujące odór, a kto wie, czy nie zepsuty ząb. Pół biedy jeśli to chwilowa zapaść. Jakim jest jednak nieszczęściem, gdy problem trwa i trwa? Rujnując nasze relacje społeczne i nas.

Miętowy przemysł dentystyczny naucza, że trzeba płukać zęby specjalnym płynem, szorować zębiska i używać nitki, że to pomaga na nieświeży oddech. Nie piśnie słówka, że problem nie musi być związany z jamą ustną. Chociaż może.

A więc przyglądając się przewlekłemu problemowi oddechu – halitozie, jej pogrążanie można podzielić na 5 kolejnych kroków.

nieświeży oddech

  1. Mimo wszystko zacznij od jamy ustnej

Próchnica lub choroby przyzębia mogą być źródłem zgryzoty. Albo infekcja drożdżowa, która charakteryzuje się białymi, aksamitnymi plamami na języku i w jamie ustnej. To może być Candida i wtedy potrzebne jest holistyczne spojrzenie na problem, wchodzące o wiele głębiej niż jama ustna. To mogą być jelita  przeciekające lub niedrożne na tyle, że resztki i bakterie, które tam się gromadzą produkują gazy, a ich kominem są… usta. Obszerny materiał na temat jelit został już opublikowany.

Jeśli to próchnica, to czas wzmocnić zęby. Ssij regularnie olej kokosowy (przy okazji pięknie wybiela), płucz jamę roztworem z olejkiem z drzewa herbacianego (i sprawdź w czym jeszcze może pomóc). Do diety warto włączyć probiotyki, zwłaszcza L. reuteri. Badania wykazały, że te bakterie hamują powstawanie próchnicy, posiadają właściwości przeciwzapalne.

  1. Przyjrzyj się poważnie diecie

Alergie alergiami, a nietolerancje nietolerancjami. Niestety nietolerancje pokarmowe nie dają tak bezpośrednich ostrzeżeń jak alergie. Mogą się objawiać zmęczeniem, wzdęciami, huśtawkami nastroju, migrenami, zaburzeniem snu, problemami z pamięcią, przyrostem wagi oraz nieświeżym oddechem. Prosta eliminacja konkretnego produktu może przynieść ogromną ulgę psychiczną i fizyczną. Najprostszym sposobem jest wykluczenie na kilka tygodni pokarmu, który podejrzewamy o niesubordynację z naszym organizmem. Najczęściej padamy ofiarą nabiału. Warto mieć na uwadze również pszenicę, cytrusy i kukurydzę.

  1. Konkretny produkt

Nie tylko cebula i czosnek mogą sprawiać, że będziemy się czuć niekomfortowo we własnym towarzystwie. Może to być strawa wysokobiałkowa, jak mięso, ser, ryba, które z kolei mogą być karmą dla bakterii, które namnażając się, wydzielają charakterystyczną, nieprzyjazną woń. Jeszcze raz obserwacja.

Nieświeży oddech można „zagryzać” chrupiącymi świeżymi warzywami i owocami, które naturalnie neutralizują zapaszki, są to np. marchew, jabłko, seler naciowy oraz świeże zioła pietruszki i rozmarynu, ale także mięta, koper włoski, szałwia, lukrecja czy mniszek (polecane również w wersji naparów).

  1. Sygnały poważniejszej choroby

Przewlekła choroba może być związana z przewlekłym, przykrym zapachem z ust. Nawracające infekcje gardła i dróg oddechowych mogą powodować ten problem. Kłania się wzmocnienie odporności probiotycznym jedzeniem, ale też czosnkiem, witaminą C i cynkiem. Poleca się także płukanie jamy ustnej i gardła roztworem z dobrej jakości solą.

Oddech zbliżony do zapachu zmywacza do paznokci może być zwiastunem poważniejszej choroby. Pojawia się on wtedy, kiedy za mała ilość insuliny nie jest w stanie zamienić cukru na energetyczne paliwo. Organizm wykorzystuje do tego celu tłuszcze, produkując ketony, którymi zionie oddech. To może być także sygnałem rozwijającej się cukrzycy.          

  1. Czy leki są powodem?

Nie muszą, ale mogą. Leki na migreny, refluks, alergie, wysokie ciśnienie mogą u niektórych mieć związek z halitozą.

Koniecznie zadbaj o

nieświeży oddech

Należy zapewnić odpowiednie nawadnianie. Odwodnienie to naprawę częsty powód nieświeżego oddechu. Nawilżanie jamy ustnej wodą pobudzi produkcję śliny, która zawiera sporą ilość tlenu, który uniemożliwia z kolei namnażanie się bakterii żerujących na resztkach pokarmu. Ślina zawiera też enzymy, które stymulują produkcję przeciwciał neutralizujących bakterie.

Cynk ma właściwości antybakteryjne i pomaga w neutralizacji szkodliwych zarazków. Często jego niedobór wiąże się z nieświeżym oddechem. Bogate w cynk produkty to pestki dyni, kakao, podroby.

Kumulacja toksyn także sprzyja  oddechowemu problemowi. Picie herbaty z pokrzywy przynosi dobroczynne efekty, nie tylko w neutralizacji oddechu, ale także w oczyszczaniu organizmu z toksyn i oczyszczaniu krwi.

No i nie zapominajmy o podstawowej higienie – szczotkowaniu zębów pastą bez fluoru, nitkowaniu i przeglądach. A wtedy ani romatyczne szepty, ani kłótnie nie straszne.

Dodaj mój blog do obserwowanych na Bloglovin! Lub Feedly 

 

Źródła 12

Wyjaśnienie w celu uniknięcia nieporozumienia

Wszystkie informacje znajdujące się na tym blogu tworzone są na podstawie wysokojakościowych źródeł, mają wartość jedynie poznawczą. Jeśli decydujesz się na wprowadzenie w życie którejkolwiek porady (cieszę się), robisz to na swoją odpowiedzialność (bo z natury tacy jesteśmy). Nie jestem lekarzem, dlatego wykorzystując informacje znalezione na olchasosnowa.pl, konsultuj się  z lekarzem lub farmaceutą. Ja mam jedynie inklinacje ku znachorsku, a ci jak wiadomo, pogrążeni zostali na kartach starożytnych ksiąg.

(Visited 154 times, 1 visits today)
Podobało się? Podziel się tym tekstem z innymi 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *