Smaczny sposób na świeży oddech i lepsze trawienie

Podbijam temat kontrowersji z oddechem. O potencjalnych źródłach problemu już wspominałam. O tym, że maskowanie problemu krótkotrwałymi odświeżaczami i płukankami może przynieść więcej szkody niż pożytku też. Ale o naturalnym odświeżaczu do ust mowy nie było. Zanim przystąpimy do dzieła chcę podkreślić, że jest całkowicie bezpieczny, tani, nie zawiera konserwantów, sztucznych aromatów i słodzików. Chyba, że je sobie dodasz.

Czego potrzebujesz? Lista składników może wydawać się długa (za długa?) i zniechęcająca. Tyle tego. Brakuje na niej listków z czukba eukaliptusa i igiełek cedru, ale tylko tych rosnących nad Bajkałem. Jak się zaraz przekonasz kluczowe są 3 składniki. Oczywiście na początku dobrze trzymać się przepisu, z czasem dodawać, odejmować tak, aby uzyskać najprzyjemniejszy dla Ciebie rezultat smakowy. Przyprawy zostały skomponowane tak, aby oprócz oddechu regulować trawienie, co także w dużej mierze przekłada się na jakość wydychanego ustami powietrza.

Sposób na świeży oddech – składniki

sposób na świeży oddech

 

Kardamon – jego intensywny zapach pomaga odeprzeć najazd nieświeżego oddechu z jamy ustnej. Ponadto usprawnia trawienie i łagodzi wzdęcia.

Cynamon hamuje namnażanie bakterii wywołujących opisywany tutaj problem. Działa jak naturalny konserwant żywności, zatem sprawi, że domowy odświeżacz będzie działał dłużej.

Goździki mają silne właściwości antybakteryjne i antyoksydacyjne.

Prażone ziarna kolendry sprawią, że odświeżacz nabierze głębokiego i przyjemnego smaku.

Nasiona kopru włoskiego są bardzo aromatyczne. Zawierają atenole, które radzą sobie z rozkładaniem bakterii, grzybów i drożdży.

Sproszkowany imbir stymuluje wytwarzanie śliny, a ta jak wiemy nie sprzyja rozwojowi bakterii szerzących odór. No i ma właściwości antybakteryjne.

Siemie lniane raczej nie jest znane z tego, że świetnie radzi sobie z nieświeżym oddechem. A jednak.

Nasiona melona mają słodki orzechowy smak.

Adżwan (kilka słów o nim) i biały sezam – ich nasiona są bardzo aromatyczne, wyjątkowo  korzystne dla żołądka i trawienia.

Przepis

Nasiona kopru włoskiego 1/4 szklanki

Ziarna kolendry 1/4 szklanki

Biały sezam 1/4 szklanki

Kardamon 2 łyżki

Nasiona melona 2 łyżki

Adżwan 1 łyżka

Siemie lniane 1 łyżka

Suszony imbir 1 łyżeczka

Cynamon 1 łyżeczka

Goździk zmielonu 1/2 łyżeczki

Nasiona kopru, kolendry, sezamu, melona, adżwan i siemię lniane podpraż na suchej patelni. Każdy ze składników należy prażyć oddzielnie (na małym ogniu), aby nie przypalić ich. Ten krok sprawi, że będą bardziej aromatyczne. Do podprażonych nasion dodajemy resztę zmielonych składników i mieszamy.

Mieszankę przechowujemy szczelnie zamkniętą do 6 miesięcy.

Jak ją stosujemy? Po posiłku lub wtedy, kiedy chcemy odświeżyć oddech konsumujemy 1-2 łyżeczki.

O zdrowiu jamy ustnej decydują nie tylko pasta i szczotka, więc jeśli masz ochotę poczytaj.

 

Dodaj mój blog do obserwowanych na Bloglovin! Lub Feedly 

Źródło http://www.top10homeremedies.com/diy-homemade/diy-mouth-freshener.html

Wyjaśnienie w celu uniknięcia nieporozumienia

Wszystkie informacje znajdujące się na tym blogu tworzone są na podstawie wysokojakościowych źródeł, mają wartość jedynie poznawczą. Jeśli decydujesz się na wprowadzenie w życie którejkolwiek porady (cieszę się), robisz to na swoją odpowiedzialność (bo z natury tacy jesteśmy – odpowiedzialne). Nie jestem lekarzem, dlatego wykorzystując informacje znalezione na olchasosnowa.pl, konsultuj się  z lekarzem lub farmaceutą. Ja mam jedynie inklinacje ku znachorsku, a ci jak wiadomo, pogrążeni zostali na kartach starożytnych ksiąg.

(Visited 134 times, 1 visits today)
Podobało się? Podziel się tym tekstem z innymi 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *