12 sygnałów niedoboru witaminy D

Jako że przyjmuje się, że większość dorosłych osobników w naszej szerokości geograficznej ma taki niedobór (i o tym nie wie), jest spora szansa, że jesteś wśród nich. Jeśli odhaczysz choć jeden znak z poniższej listy, możesz zacząć suplementować się witaminą D3 (najlepiej z K2) oraz zrobić jednak badanie, co by wiedzieć jaką dawkę przyjąć.

  1. Słabe mięśnie i kości

Jeśli w Twoim terminarzu wizyty u dentysty przybrały regularny tryb, masz słabe mięśnie, potłuczone gnaty, koniecznie wystaw się na słońce i zacznij suplementację.

  1. Masz doła i często jest.. smutno

Kobiety z niedoborem witaminy D mają większą skłonność do depresji. Brak Ci entuzjazmu, często się smucisz (dlaczego jest nam smutno szarą jesienią?).

  1. Wrażliwość na ból

Chroniczne uczucie bólu, ale też nadwrażliwość na bóle, które zazwyczaj są znoszone bez zbędnych jęków, to też oznaka niedoboru.

  1. Choroby dziąseł

Zaczerwienione, krwawiące, czułe podczas przeżuwania.

  1. Wysokie ciśnienie krwi

Witamina D3 jest także odpowiedzialna za prawidłową pracę serca, jej niedobór może się objawić między innymi wysokim ciśnieniem.

  1. Zmęczenie i ospałość

niedobór witaminy D

Zmęczenie dopadające tuż po przebudzeniu i towarzyszące przez cały dzień.

  1. Wahania nastroju

Witamina D potrzebna jest przy produkcji serotoniny, hormonu szczęścia, więc jej brak blokuje ten cudowny stan.

  1. Obniżona odporność i wytrzymałość

Szybko się męczysz podczas czynności fizycznych i ciągle leci Ci z nosa, kichasz, ogólnie coś łapiesz raz za razem.

  1. Nadwaga

Osobniki z nadwagą potrzebują więcej witaminy D. Rozpuszcza się ona w tłuszczach i w tkance tłuszczowej jest też gromadzona.

  1. Jelitowe ekscesy

Niedomagający na Crohna, celiakię, nieswoiste zapalenie jelit, mogą mieć obniżone wskaźniki D3.

  1. Pocenie głowy

Nadmierne pocenie głowy jest bardzo wyraźnym sygnałem przy niedoborze.

  1. Alergie

Witamina D3 na prawidłowym poziomie może łagodzić alergie. Ludzie z niskim poziomem D3 są bardziej na nie narażeni.

 

Źródła 12,

Wyjaśnienie w celu uniknięcia nieporozumienia

Wszystkie informacje znajdujące się na tym blogu tworzone są na podstawie wysokojakościowych źródeł, mają wartość jedynie poznawczą. Jeśli decydujesz się na wprowadzenie w życie którejkolwiek porady (cieszę się), robisz to na swoją odpowiedzialność (bo z natury tacy jesteśmy). Nie jestem lekarzem, dlatego wykorzystując informacje znalezione na olchasosnowa.pl, konsultuj się  z lekarzem lub farmaceutą. Ja mam jedynie inklinacje ku znachorsku, a ci jak wiadomo, pogrążeni zostali na kartach starożytnych ksiąg.

(Visited 303 times, 1 visits today)
Podobało się? Podziel się tym tekstem z innymi 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *