Łatwiej zostać prezydentem niż pozbyć się tego uzależnienia

Nasze apetyty są sztucznie napędzane. Cukier i syrop glukozowo-fruktozowy dodawane są do wszystkiego. Skutkiem tego jest dostarczanie organizmowi dzikiej ilość kalorii, która nie jest oczywiście potrzebna. Jak to działa? Cukier i kukurydza są tanie w produkcji, puste kalorie wzmagają uczucie głodu, sprawiają, że potrzeba łaknienia jest constans. W związku z tym kupujemy więcej (napędzamy sprzedaż, tak, tak o to chodzi) i tyjemy. Skutkiem tego łatwiej jest zostać prezydentem niż pozbyć się niechcianych kilogramów.

A cukier w gotowym produkcie nie występuję jako pojedynczy aktor. Maltoza, galaktoza, laktoza, sacharoza i tak w nieskończoność.

Taki trik cukier w gramach

Zawartość cukru na etykiecie podana jest w gramach. Każdy wie ile to gram, więc sprawa jest prosta. Producenci dbają o konsumentów, mogliby zastosować jakieś mini jednostki i weź się połap. Gramy to gramy. Zatem ile to fizycznie 1 gram cukru? 4 gramy cukru to 1 łyżeczka. Zatem jeśli słodki napój zawiera 40 g cukru mamy aż 10 łyżeczek. 10! Czy dodajesz do kubka kawy 10 łyżeczek cukru? Ile cukru jest w keczupie, makaronach, chlebie?

Uzależnienie od cukru, cukrowy roller coaster

Cukier sieje ogromne spustoszenie w ludzkich psychikach i ciałach, a cukrowy przemysł, choć w pełni legalny, działa jak biznes narkotykowy, który chce zniewolić swoim towarem jak największą liczbę osób. Brzmi jak teoria spiskowa? Pokaż mi przemysł, który  nie chce zarabiać na swoich produktach coraz więcej, kosztem łamania praw człowieka, braku poszanowania natury. Tak zwanym trupem do celu. Uzależnienie od cukru nie jest tak niepokojące jak uzależnienie od narkotyków czy alkoholu. Cukier nie rozbija rodzin, nie skłania ludzi do kradzieży i przestępstw. Ale w szerszej perspektywie zagraża całemu społeczeństwu, które staje się coraz bardziej schorowane i niezdolne do pracy, a przez to do budowania narodowego bogactwa. To proces rozłożony na lata, ale konsekwentny.

Czy potrzebujesz cukru każdego dnia, aby normalnie funkcjonować?

Jeśli na jakiś czas odstawiasz cukier, odczuwasz ból głowy, nudności, wahania nastroju?

Czujesz, że powinieneś rzucić cukier, mimo to myślisz o nim intensywnie i ciągle go spożywasz?

Odczuwasz potrzebę spożywania coraz większej ilości cukru, aby czuć się „dobrze”?

Co jakiś czas myślisz o słodkościach i kiedy w końcu je dorwiesz, myślisz o nich o jeszcze więcej?

Czy sięgasz po cukier w sytuacjach napięcia i stresu?

Masz problem z odmawianiem słodyczy, kiedy ktoś Cię częstuje?

Zdarza Ci się odczuwać złość bez powodu?

Nikt nie jest idealny, każdy, nawet osoba, która nie pije coli i nie je krakersów, przeżywa chwile słabości i zdarza się jej wyjadać miód ze słoika. Trzeba jednak być czujnym i trzymać tę czujność w ryzach.

Kiedy oswoisz cukrową bestię, powyższe objawy po prostu znikną w miarę upływu czasu. Musisz pamiętać, że im więcej cukru spożywasz, tym jeszcze więcej go pragniesz.

Cukier zmienia środowisko na kwaśne (ale istnieje prosty sposób na odkwaszenie). A taki słodki.

Jak walczyć z uzależnieniem od cukru?

Zazwyczaj siła woli to za mało, by uwolnić się od wyniszczającego uzależnienia. Zatem do tematu należy podejść holistycznie.

Optymalizacja składników odżywczych

Zdecydowana więszkość nowoczesnych społeczeństw cierpi na niedobór witaminy D. Są badania, z których wynika, że brak tej witaminy wzmaga poczucie głodu, nie ważne jak dużo się je.

Kolejnym składnikiem do uzupełnienia jest omega 3. Prawidłowy poziom tego kwasu tłuszczowego pomaga w kontrolowaniu poziomu insuliny i stanów zapalnych, które przy dużym spożyciu cukru są niebezpiecznie wysokie. (Tu znajdziesz świetny przepis na zielone smoothie pełne omega 3)

W przypadku ogromnego łaknienia, można rozważyć dodanie do diety aminokwasów pomagających w poskromieniu apetytu. Są to tyrozyna i glutamina. Różaniec górski, zioło zalecane na stres, także może być włączone.

Nawadnianie

Często łaknienie i chętka na coś do schrupania to oznaka odwodnienia. Woda powinna być zatem na wyciągnięcie ręki przez 24 h. Warto popijać też wodę z octem jabłkowym oraz klasyk – wodę z cytryną.

Regulacja poziomu cukru we krwi

Poziom cukru we krwi powinien być równy. Spożywanie dużej ilości cukrów sprawia, że poziom waha się skokowo. Niski poziom cukru we krwi wpływa na słabe krążenie krwi w mózgu, co przekłada się na gorszą kondycję umysłową i podejmowanie nietrafnych decyzji. Aby temu zapobiegać, dzień należy rozpoczynać od pożywnego śniadania, np. proteinowego szejka. Ostatni posiłek powinien byż spożyty przynajmniej 3 godziny przed snem.

Białko & błonnik

Białko w diecie, podczas walki z cukrowymi ciągotami, jest bardzo istotne, gdyż jego spożycie zmniejsza apetyt na cukier.

Uzależnienie od cukru

Błonnik odpowiada za uczucie sytości. Wspomaga oczyszczanie organizmu i walkę z candidą, która jest jednym z głównych winowajców uzależnienia od cukru. Ten drożdżak domaga się cukru, tym się żywi. W diecie powinno pojawić się 35-40 g błonnika dziennie. Jedz siemię lniane i nasiona chia, awokado, brukselki, rzepę, fasolę, soczewicę, świeże owoce i warzywa, orzechy i nasiona.

Probiotyki

One także pomogą w walce z Candidą, stopniowo hamując apetyt na cukier. Kiszonki i światowe hity takie jak kombucza, miso, natto będą zastępowały cukiereczki. Skoncentruj się na jelitach, przywracaj ich biologiczną równowagę.

Alternatywy dla cukru

Jedna łyżka miodu to 64 kcal. W temperaturze 40 stopni C traci swoje własciwości i pozostaje jedynie cukrem, ale w kryzysowym momencie warto się nim posiłkować. Daktyle zawierają potas, magnez, żelazo, mangan i witaminę B6, są łatwo przyswajalne oraz ułatwiają trawienie białka, tłuszczy i węglowodanów. Syrop klonowy (pełny antyoksydantów, wapnia, cynku, manganu i potasu), cukier kokosowy czy melasa mogą godnie zastąpić biały cukier. No i oczywiście stewia, która nie ma kalorii, pod warunkiem, że używamy liści!

Słodki banał na zakończenie

Unikając cukru, zaczniesz jeść o wiele więcej owoców i warzyw. Odkryjesz świetne shaki owocowo-warzywne i świeżo wyciskane soki. To one dadzą Ci energię, szybko przekonasz się jak wzrasta poziom witalności.

Zaczniesz kontrolować swoje zachcianki, zapomnisz o kajdanach i okowach cukru. Nawet w przypływie stresu zachowasz jasność umysłu.

 

Źródła 12

Wyjaśnienie w celu uniknięcia nieporozumienia

Wszystkie informacje znajdujące się na tym blogu tworzone są na podstawie wysokojakościowych źródeł, mają wartość jedynie poznawczą. Jeśli decydujesz się na wprowadzenie w życie którejkolwiek porady (cieszę się), robisz to na swoją odpowiedzialność (bo z natury tacy jesteśmy). Nie jestem lekarzem, dlatego wykorzystując informacje znalezione na olchasosnowa.pl, konsultuj się  z lekarzem lub farmaceutą. Ja mam jedynie inklinacje ku znachorsku, a ci jak wiadomo, pogrążeni zostali na kartach starożytnych ksiąg.

(Visited 220 times, 1 visits today)
Podobało się? Podziel się tym tekstem z innymi 🙂

4 Replies to “Łatwiej zostać prezydentem niż pozbyć się tego uzależnienia”

  1. Wspanialy artykul, nigdy za wiele aby wspominac o cukrze. Pomimo ciaglych upomnien w mediach, prasie rodzice robia swoje (niedowierzanie)?
    Dlatego tak wazne, aby o tym mowic i pisac.

    1. Niesamowite jak wielu rodziców nie widzi (nie chce widzieć?) związku między zdrowiem i zachowaniem ich pociech a cukrem… A już najgorsi są dziadkowie, którzy ciasteczkami i żelkami faszerowaliby je od rana do nocy w ramach udowadniania swej miłości 😉

    1. Hej Aureliusz, fajnie Cię poznać (nie znałam Twego blogaska). No właśnie daktyle to jest dobra sprawa, zwłaszcza jak do wykarmienia są dziecięce gęby śliniące się do słodkości 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *